Uitdaging
De uitdaging voor Innofest was om hun online zichtbaarheid te vergroten en meer innovaties en startups te bereiken via digitale kanalen.
Innofest is een Nederlandse organisatie die zich richt op het testen en valideren van innovaties op festivals. Ze bieden start-ups en bedrijven de mogelijkheid om hun duurzame of technologische innovaties in een real-life omgeving uit te proberen. Dit gebeurt tijdens festivals, waar het publiek fungeert als testgroep. Zo kunnen ondernemers hun ideeën op een kleinschalige, gecontroleerde manier testen en verbeteren voordat ze de markt op gaan.
Een kennissesie online zichtbaarheid kan daar goed bij helpen. Hoewel ze een sterke aanwezigheid op festivals hebben, blijft hun online vindbaarheid nog achter. Hun website en content zijn nog niet optimaal geoptimaliseerd voor zoekmachines, wat zichtbaar is in weinig organisch verkeer en gemiste kansen om de doelgroep effectief aan te spreken. Dit is vooral belangrijk om hun impact te vergroten en hun missie, het ondersteunen van duurzame innovatie, breed uit te dragen.
Aanbod
Innofest kreeg de kans om deel te nemen aan een kennissessie gericht op het verbeteren van online zichtbaarheid. De sessie werd geleid door een senior SEO-specialist, die niet alleen een grondige SEO-audit zou uitvoeren, maar ook inzicht gaf in de voordelen van SEO voor organisaties. De specialist bood concrete aanbevelingen aan op basis van tools zoals Google Analytics en Search Console, om zo de website en content beter vindbaar te maken. Deze adviezen werden helder gepresenteerd in een rapport en tijdens de sessie gedeeld met de deelnemers.
Strategie
Tijdens de kennissessie werd een strategie besproken die gericht was op het verbeteren van de SEO-prestaties van Innofest. Er werd gefocust op het vinden van de meest relevante zoekwoorden voor hun doelgroep, evenals het optimaliseren van de website voor Google. Best practices en succesverhalen werden gedeeld om te laten zien hoe SEO andere organisaties heeft geholpen hun zichtbaarheid te vergroten. Daarnaast is er advies gegeven hoe effectieve SEO-teksten geschreven konden worden en hoe de website beter zou presteren in zoekmachines. Deze praktische tips vormden de basis voor een lange termijn SEO-strategie voor Innofest.
Kennissessie online zichtbaarheid vergroten
De kennissessie Online zichtbaarheid vergroten is een diepgaande workshop gericht op het verbeteren van de online prestaties van een website. Het omvat een evaluatie van zoekmachine rankings, het identificeren van relevante zoekwoorden, het ontwikkelen van een op maat gemaakte strategie voor de juiste doelgroep en het presenteren van concrete aanbevelingen. Het doel van de sessie is om inzicht te geven in de sterke en zwakke punten van de website, kansen te ontdekken voor optimalisatie, en een gerichte aanpak te ontwikkelen om de online zichtbaarheid en impact te vergroten.
SEO Tools
Ontdek welke tools we gebruiken om uw website te optimaliseren voor zoekmachines. Van analyse tot optimalisatie, onze selectie van SEO-tools biedt alles wat nodig is om uw online prestaties te verbeteren.
Resultaten
Resultaten van deze kennissesie bieden Innofest waardevolle inzichten en helpen om de sterke punten, zwakke punten en kansen te identificeren voor het verbeteren van de online zichtbaarheid en prestaties van de website. Dit zijn de resultaten voor dit project:
Beoordeling van het project
Zie hieronder de personen die hebben samengewerkt met Running Your Marketing op dit project.
Bekijk andere klantcases
SEO AUDIT MOVING BEYOND LIMTITS
Uitdaging Een SEO-audit voor Moving Beyond Limits. Moving Beyond Limits is een organisatie die inclusieve reismogelijkheden en mobiliteit promoot voor mensen met een beperking. Ze richten zich op toegankelijk reizen en activiteiten,
Kennissessie online zichtbaarheid vergroten
Uitdaging De uitdaging voor Innofest was om hun online zichtbaarheid te vergroten en meer innovaties en startups te bereiken via digitale kanalen. Innofest is een Nederlandse organisatie die zich richt op het
SEO Audit Stichting Time Out
Uitdaging Een SEO-audit voor Stichting Time Out. Stichting Time Out is interactief theater en onderzoek ineen over issues waar jongeren anno nu mee worstelen. Studenten en jonge professionals, onze doelgroep, dragen zelf
SEO audit stichting Beroepseer
Uitdaging Stichting Beroepseer ondersteunt professionals op de werkvloer om hun welzijn en trots in hun beroep te versterken, door boeken en papers te schrijven en begeleidingstrajecten en evenementen te organiseren. De trainingen
Snelheid website verhoogt voor Merkenbureau Den Herder
Uitdaging Snelheid website is cruciaal, want het bepaalt de eerste indruk van je bezoekers; laadtijden hebben invloed op de gebruikerservaring en kunnen het verschil betekenen tussen een bezoeker die blijft of vertrekt.
District ten seventy one, Conceptstore aan de Van Baerlestraat, Amsterdam
Uitdaging De uitdagingen waarmee de organisatie te maken had is het veranderende klantenaandeel, het online shopgedrag van bezoekers. De vraag die gesteld is: hoe kan de website op korte termijn meer aansluiten